Tip: Itsme herinstalleren

Moet je om één of andere reden Itsme herinstalleren, bv. omdat je een nieuwe smartphone hebt of om omdat je je smartphone gereset hebt. Volg dan NIET de instructies op de nieuw geïnstalleerde app want deze zijn voor het aanmaken van een nieuwe account. In dit geval moet je je Itsme account opnieuw activeren. De “Veel gestelde vragen” en de foutmeldingen op de Itsme website helpen je ook niet vooruit. Hier het antwoord dat ik kreeg van de helpdesk van Itsme en wat wel werkte:

Vult u in het begin een e-mailadres en telefoonnummer in? Zo ja, dan bent u op de pagina voor het aanmaken van een nieuwe account.
U heeft echter al een itsme account.

Verwijder en herinstalleer de itsme app voordat u de volgende procedure uitvoert en houdt deze gesloten tot u de token op de computer heeft ontvangen:

  1. Ga naar onze website : https://my.prd.itsme.be/unblock?lng=nl_BE
  2. Geef uw gsm-nummer en bevestig dat u geen robot bent
  3. Download de Connective software tenzij deze al op de pc geïnstalleerd staat. U kan deze downloaden en installeren via https://plugin.connective.eu/#plugin-overview (kies voor de system install).
  4. Verbind uw eID kaartlezer en plaats uw eID kaart in de lezer
  5. Geef de pincode van uw eID in
  6. Verifieer uw eID kaart nummer, accepteer de algemene voorwaarden en klik op ‘verdergaan’
  7. Er verschijnt een token (6 tekens) op het scherm
  8. Open de itsme® app op uw gsm
  9. Geef het ontvangen token in
  10. U kunt nu de 5-cijferige code ingeven die u ontvangen hebt via SMS
  11. Kies een persoonlijke 5-cijferige code en bevestig
  12. Ga verder tot uw voornaam verschijnt op het scherm – uw account is opnieuw actief en klaar voor gebruik.